معرفی فرش پادشاهان، واقع در کاخ موزه نیاوران
نوشته شده توسط : ادمین

تقسیم فرش به دو قسمت:

در متن وسط که به صورت بیضی است؛ بعضی از مشاهیر طراحی شده‌اند؛ اما در فضای وسط فرش کم‌تر جنبه‌ای از تاج و تخت سلطنتی دیده می‌شود؛ و طراح فضای حاکم بر وسط فرش را شاعرانه و با نقوش گل و گیاه تزیین کرده است.

نقوش سلاطین و شاهان:

در متن اطراف بیضی هم نقوش سلاطین و شاهان را مشاهده می‌کنیم که کاملا فضای سلطنتی است؛ و این موضوع از نحوه‌ی نشستن، طراحی لباس، تاج‌های سلطنتی که بر سر دارند، و سایر موارد کاملا مشخص است. برخی از پادشاهان مهم  ایران و جهان که در طراحی فرش آمده اند از جمله داریوش کبیر، حضرت عیسی، حضرت سلمایمان و پادشاهان مطرح در قسمت بالا و در پایین ناپلئون، شاه عباس صفوی اول و همچنین نادرشاه افشار،کریمخان زند، آقا محمد خان قاجار،در بیضی پایین احمدشاه قاجار  و…  می باشند.

در طراحی این فرش پرسپکتیو کاملا رعایت شده و طراحی اندام‌ها و فیگورها با مهارت تمام صورت گرفته است. در طراحی قسمت بالای فرش از ستون‌های دوره‌ی هخامنشی استفاده شده است؛ ضمن اینکه تخت‌های پادشاهی هم طراحی شده که گویا پادشاهان بزرگ‌تر و مسن‌تر در آن قسمت بر تخت نشسته‌اند.

حاشیه فرش مشاهیر:

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

در حاشیه‌ی فرش هم برخی از حجاری‌های هخامنشی و ساسانی را شاهد هستیم که عناوین اصلی آن عبارتند از:

  • پیروزی شاپور یکم بر والرین: مربوط به دوره‌ی ساسانی (نیمه‌ی دوم سده‌ی سوم میلادی) و بیشاپور است.
  • حمله‌ی شیر به گاو: تخت جمشید (دوره‌ی هخامنشی) یکی از معروف‌ترین نقش‌های تخت جمشید است.
  • اردشیر بابکان در حال گرفتن حلقه‌ی شاهی از اهورا مزدا: الگوی اصلی این طرح تصویری است که فرصت‌الدوله‌ی شیرازی از نقش رستم کشیده است.
  • مهار شیر توسط قهرمان پارسی: دوره‌ی ساسانی(کاخ تچر، تخت جمشید) این نقش کاملا نقشی نمادین است.

 

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

  • موجود بالدار: هخامنشی (پاسارگاد) در این‌جا موجودی چهار بال مشاهده می‌شود که در نقش اصلی و در پاسارگاد، تاجی بر سر دارد که مصری است؛ ولی در فرش تاج طراحی نشده است.
  • گاو بالدار با سر انسان: خورس آباد (دوره‌ی سارگون دوم) این نقش برگرفته از دروازه‌های کاخ‌های آشوری است.
  • نبرد پهلوان با گریفین: هخامنشی (تخت جمشید، کاخ صد ستون) پادشاهی را نشان می‌دهد که در حال نبرد با حیوان ترکیبی از شیر و عقاب است.

 

 

  • بهرام یکم در حال گرفتن حلقه‌ی شاهی از اهورا مزدا: ساسانی (بیشابور) تصویری از شاه و اطرافیانش که در سه ردیف بر سنگ حجاری شده‌اند.
  • پیروزی شاپور یکم: ساسانی (دارابگرد فارس) این تصویر پیروزی شاپور یکم ساسانی بر رومیان را نشان می‌دهد که سوار بر اسب است.

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

 

توجه: اگر فرش های دستباف یا عتیقه ای که قصد شستشوی فرش یا قالیشویی آنها را دارید، و نگران آسیب به این فرشهای گرانبها هستید، نگران نباشید کافیست به قالیشویی ادیب یا قالیشویی آنلاین ادیب مراجعه کنید و از خدمات شستشوی فرش های اعلا یا اعلاشویی ( اعلا شویی) استفاده کنید. تا فرش های نفیس شما به بهترین وجه شسته و کوچکترین آسیبی نبیند.

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد .ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
شعبه قالیشویی کرج ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد .

….. دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت قالیشویی ادیب

, , , , , , , , , ,




:: برچسب‌ها: قالیشویی , قالی شویی , قالیشویی آنلاین , شستشوی فرش , شستشوی مبل , خشکشویی مبلمان , اعلاشویی , اعلا شویی , قالیشویی تهران , قالیشویی خوب ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: